۱۰ ترفند جذب مشتری برای سالنهای آرایشی زنانه
- جمعه 14 شهریور 1404
- :views بازدید
- ترفند
جذب مشتری آرایشگاه زنانه و سالن زیبایی ها با توجه به رقابت بالای سالن ها و آرایشگاه ها برای مدیران سالن زیبایی چالش بزرگی را به وجودآورده است.
یکی از مهمترین مهارت هایی که یک مدیر سالن زیبایی باید به آن مسلط باشد، مهارت جذب و وفادار سازی مشتریان سالن و آرایشگاه است.یادمان باشد تا زمانی که شما نتوانید مشتریان جدیدی را جذب کنید و همچنین مشتریان فعلی خود را وفادار کنید، هر چقدرهم که در کار آرایشگری حرفه ای باشید و هرچقدر هم که برای کارتان هزینه کنید نه تنها به شهرت نمی رسید، بله قطعاً شکست خواهید خورد. سالن هایی موفق هستند که برای برندینگ و روش های جذب مشتری برای آرایشگاه های زنانه خود آموزش دیده اند و مدیر سالن با شناخت کافی و مهارت به دست آورده از شیوه جذب مشتری آرایشگاه به این مرحله رسیده است.
با کمتر از10 دقیقه وقت گذاشتن برای خواندن این مقاله شما می توانید با به روزترین ترفند های جذب مشتری برای سالن زیبایی خودتان آشنا شوید.
-
پکیجهای خدمات با اسم خلاقانه
به جای تخفیف ساده، چند خدمت رو ترکیبکن (مثلاً مانیکور + اصلاح ابرو + ماسک صورت) و اسم خاص و جذاب براش بذار، مثل «پکیج درخشان ۱۴۰۴». اسم خاص، مشتری رو کنجکاو میکنه.
-
قبل و بعد (Before/After) واقعی و بیفیلتر در اینستاگرام و تلگرام
مردم عاشق دیدن تغییرات واقعی هستن؛ چندتا عکس یا ویدئوی کوتاه از قبل و بعد خدمات با اجازه مشتری منتشر کن. این باعث اعتماد و جذب فوری میشه.
-
استوری یا لایو آموزش نکات کوتاه زیبایی
مثلاً «۳ روش نگهداشتن ماندگاری رنگ مو»، این حس رو به مشتری میده که تو اهل کمک و تخصصی هستی، نه فقط فروش.
-
باشگاه مشتریان (Loyalty Program)
سیستم امتیازدهی بذار: هر کسی که ۵ بار بیاد، بار ششم یک خدمت رایگان یا ماسک هدیه بگیره. این روش برگشت دوباره مشتری رو تضمین میکنه.
-
همکاری با پیجهای محلی و بلاگرهای کوچک
لزوماً سراغ اینفلوئنسرهای خیلی بزرگ نرو؛ پیجهای محلی کوچک ولی فعال، نرخ تبدیل بالاتری دارن و هزینهش کمتره.
-
هدایای کوچک با لوگوی سالن
هدیههای کمهزینه مثل گیره مو، آینه کوچک یا شانه جیبی با لوگوی سالن میتونه هر بار به مشتری یادآوری کنه که دوباره بهت سر بزنه.
-
ارائه خدمات “تجربه VIP یک روزه”
برای بعضی مشتریها تجربه یک روز خاص با نوشیدنی، موسیقی، عکاسی و مشاوره زیبایی کامل ایجاد کن. بعد فیلمش رو پست کن.
-
سرویس “معرفی کن و هدیه بگیر”
به مشتریها بگو هر کس یک دوست جدید بیاره، یک خدمت کوچک رایگان یا تخفیف ویژه بگیره. بازاریابی دهانبهدهان همیشه برنده است.
-
آفرهای مناسبتی و ترند محور
مثلا نزدیک مهر «بدرقه تابستان»، نزدیک یلدا «جشنِ موی اناری»، یا نزدیک ولنتاین «پکیج قلبی». این عناوین خاص، فضای احساسی ایجاد میکنن.
-
قابلیت رزرو آنلاین + یادآوری پیامکی یا واتساپی
خیلیها فراموش میکنن وقت بیان؛ با سیستم رزرو آنلاین و ارسال یادآوری، هم حرفهایتر دیده میشی، هم از کنسلی بیموقع جلوگیری میشه.
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید