چگونه در فضای مجازی تبلیغ کنیم؟
- پنج شنبه 8 آذر 1403
- :views بازدید
- ترفند
فضای مجازی این امکان را برای شما فراهم کرده است که یک کمپین تبلیغاتی اجرا کنید، مشتریان خود را هدف قرار دهید و تعیین کنید که در کجا تلاشهای تبلیغاتی شما بیشترین موفقیت را برای کسبوکارتان دارند. با تحقیق در مورد مشتریان و شناخت آنها مشخص کنید که بیشتر در کدام بسترها در فضای مجازی حضور دارند تا بتوانید روی آنها سرمایهگذاری تبلیغاتی کنید و بازده تبلیغات خود را به حداکثر برسانند.
در مرحلهی بعد باید هدف خود را از انجام تبلیغات تعیین کنید. آیا میخواهید برند خود را به افراد بیشتری بشناسانید یا میخواهید مشتری بیشتری کسب کنید؟ تعیین اهداف از این جهت بسیار مؤثر است که به شما کمک میکند در مسیر تبلیغاتی خود گمراه نشوید.
حالا نوبت این است که محتوای تبلیغاتی خود را تعیین کنید. محتوای شما باید تمام مفهومی را که قصد تبلیغات آن را دارید به مخاطبانتان ارائه دهد. برای فرا گرفتن نحوه تبلیغات در فضای مجازی، کمک گرفتن از یک مشاور تبلیغاتی که سابقه و شناخت خوبی در این حوزه دارد میتواند برایتان راهگشا باشد.
کدام روش تبلیغات فضای مجازی برای کسبوکار شما مناسب است؟
هدف هر استراتژی تبلیغاتی باید این باشد که بازدهی مثبتی از سرمایه خود داشته باشید و این بستگی دارد که آیا درآمد بیشتری از کمپین تبلیغاتی نسبت به هزینهای که انجام میدهید به دست میآورید یا خیر؛ بنابراین با همه این استراتژیهای تبلیغاتی موجود، تشخیص اینکه کدام یک برای شرکت و بودجه شما مناسبتر هستند، دشوار است. شناخت و آگاهی از نوع کسبوکار و مشتریان در این انتخاب به شما کمک فراوانی میکند.
به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار کوچک با بودجه بازاریابی نسبتاً اندک هستید، میتوانید از روشهای کمهزینهتر مانند شبکههای اجتماعی، سئو و کمپینهای بازاریابی ایمیلی، برای تبلیغات موثر در فضای مجازی استفاده کنید.
ولی اگر انعطافپذیری بیشتری جهت هزینه کردن دارید میتوانید استراتژی جامعتری را برای تبلیغات خود در در نظر بگیرید. مسلم است وقتی از چندین رویکرد استفاده میکنید، به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا خواهید کرد؛ بنابراین اگر یک وبسایت حرفهای و کاربرپسند هم دارید استفاده از تبلیغات PPC و سئو نیز میتواند نرخ تبدیل شما را افزایش دهد و کاربران بیشتری را به سمت بیزینس شما سوق دهد.
چیزی که مهم است بدانید این است که برخلاف تصور خیلیها برای انجام تبلیغات مجازی، به بودجهای بیپایان نیاز ندارید؛ با استراتژیهای مناسب تمام کسبوکارها چه کوچک و چه بزرگ، حتی با بودجه اندک میتوانند از راههای خلاقانه مسیرهای جدیدی را برای رقابت در بازار آنلاین پیدا کنند و همواره جلوی چشم مشتریان خود باشند تا به آنها دسترسی یابند.
همانطور که استراتژی خود را توسعه میدهید، میتوانید از این مزیت تبلیغ در فضای مجازی بهره ببرید و بر کمپینهای خود در هر مرحله از اجرا نظارت کنید و آنها را بهبود دهید. با این شیوه در انجام تبلیغات خود حرکت رو به جلویی خواهید داشت و بازگشت سرمایه قابلتوجهی را نصیب خود میکنید.
انواع تبلیغات فضای مجازی کدامند؟
با شناخت راهها تبلیغات در فضای مجازی میتوانید نقطه شروع تبلیغات خود را بیابید و با برنامهریزی هدفمند به اهداف بازاریابی خود دست پیدا کنید. در ادامه برخی از مهمترین انواع تبلیغات آنلاین را برای شما آوردهایم:
۱. تبلیغات در شبکههای اجتماعی
همهی تبلیغات آنلاین نیازی به هزینه ندارند. مردم میتوانند کسبوکار شما را بهصورت ارگانیک از طریق تبلیغات در شبکههای اجتماعی پیدا کنند. با ایجاد یک اکانت بیزینسی در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام یا حتی Tik Tok میتوانید مطابق با علاقه مردم محتوای جذابی را تولید کنید.
۲. تبلیغات کلیکی
تبلیغات کلیکی یا (PPC (pay per click به تبلیغاتی گفته میشود که به ازای هر کلیک باید مبلغی پرداخت کنید. این نوع تبلیغات بازدهی بالایی دارند و شامل انواع مختلفی است که در ادامه به آنها میپردازیم:
- تبلیغات در گوگل
بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) که بخشی از آن به تبلیغات در گوگل مربوط میشود برای افزایش دیده شدن وبسایت شما در صفحات نتایج گوگل (SERP) با پرداخت هزینه انجام میگیرد. گوگل ادز پلتفرمی است که بر بستر آن میتوانید با انتخاب کلمات کلیدی مناسب که میخواهید با آنها شناخته شوید و پرداخت هزینه، تبلیغات خود را راهاندازی کنید. البته این روش ممکن است برای شما به دلیل تحریمها کار آسانی نباشد و باید با آژانسهای واسطه همکاری کنید.
- تبلیغات بنری
بنرهای تبلیغاتی این روزها در گوشه و کنار سایتهایی که به آنها وارد میشوید، زیاد به چشم میخورند. شما در سایتهای پربازدیدی مثل طرفداری و فارس این نوع تبلیغ را انجام میدهید تا مخاطبان آن سایت را به سمت کسبوکار خود بکشانید.
تبلیغات بنری به دلیل اینکه زیاد در سایتها استفاده میشوند و جنبهی تبلیغاتی بودن آنها برای کاربر بسیار واضح است، ممکن است افراد کمی روی آنها کلیک کنند؛ اما با این حال با بهینه کردن این نوع تبلیغات و همراهی یک تیم باتجربه و حرفهای میتوانید بازدهی خیلی خوبی از این تبلیغات داشته باشید. هزینه تبلیغات بنری به طور معمول به صورت کلیکی (PPC) یا به ازای هر نمایش (CPM) است.
- تبلیغات همسان
تفاوتی که تبلیغات همسان با بنری دارد این است که در انتهای مطالب یک سایت و بهصورت مطالب مرتبط (مطالب پیشنهادی) به کاربر نمایش داده میشود و ایجاد مزاحمت نمیکند.
عموماً چون شبیه مطالب سایت میزبان هستند کمتر شبیه تبلیغات به نظر میرسند و نرخ تبدیل و کلیک بالاتری دارند.
۳. رپورتاژ آگهی
رپورتاژها که گاهی از آن بهعنوان آگهی تبلیغاتی یا محتوای حمایتشده یاد میشود، روش تبلیغاتی بسیار هوشمندانهای است. شما مطالبی را با هدف معرفی برند خود در سایتهایی که با مطلب شما همخوانی دارند و پربازدید هم هستند منتشر میکنید. با این کار ترافیک سایت خود را افزایش داده و مخاطبان بیشتری را از سایت میزبان به سمت سایت خود هدایت میکنید.
۴. تبلیغات ویدیویی
به دلیل بازدهی بالای محتوای ویدیویی، تبلیغات به روش ویدیو مارکتینگ نیز میتواند تأثیر مستقیم و مؤثری را در ذهن مخاطب ایجاد کند؛ بنابراین میتوانید از پلتفرمهای نمایش ویدیو مثل یوتیوب و آپارات استفاده کنید و تبلیغات ویدیویی خود را به اشتراک گذارید.
۵. تبلیغات درون اپلیکیشنی
ازآنجایی که تعداد اپلیکیشنها هر روز رو به افزایش است، جای تعجب نیست که صاحبان اپلیکیشنها از برنامههای خود درآمدزایی میکنند و با پذیرفتن آگهی و درج آن بر روی اپلیکیشنهای خود این تبلیغات را انجام میدهند. تبلیغات درون اپلیکیشنی بسیار برای افزایش نصب اپها بر روی تلفنهای همراه مؤثر است.
منایع: tidalmarketing , webfx , bbntimes
اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید